EU bans 4 more Russian media outlets from broadcasting in the bloc, citing disinformation

 The European Union has further expanded its ban on Russian media outlets, citing their propagation of propaganda and disinformation regarding the invasion of Ukraine. The newly banned broadcasters include Voice of Europe, RIA Novosti, Izvestia, and Rossiyskaya Gazeta, all of which are alleged to be controlled by the Kremlin. The EU asserts that these outlets specifically target European political parties, especially during election periods.

Belgium has also launched an investigation into suspected Russian interference in the upcoming parliamentary elections, following confirmation from its intelligence service about a network aiming to undermine support for Ukraine. Additionally, the Czech government has imposed sanctions on individuals involved in a pro-Russian influence operation, which sought to manipulate members of the European Parliament with offers of money to promote Russian propaganda.

Since the conflict began in February 2022, the EU has already taken action against several Russian media outlets, including the suspension of Russia Today and Sputnik.

Post a Comment

Previous Post Next Post